نیشابور به استقبال سالروز ورود امام رضا(ع) می رود|شکوه دلدادگی «غدیریه ثانی» برای هفدهمین سال متوالی

فرماندار نیشابور گفت: همزمان با دهه ولایت اعیاد سعید قربان تا غدیرخم، آیین استقبال سالروز ورود امام رضا(ع) به این شهرستان، برای هفدهمین سال متوالی با حضور قشرهای مختلف مردم در روز شنبه ۱۰ تیر ماه ساعت ۵ عصر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۳۱۶۰
|
۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از نیشابور، ابوطالب جوان اظهار کرد: در دهم تیر سال ۲۰۰هجری سالروز ورود حضرت رضا (ع) به نیشابور، کاروان حضرت مورد استقبال و میزبانی گرم و باشکوه مردم نیشابور قرار گرفت وحدیث شریف سلسله الذهب نقل وبرگ زرین دیگری در تاریخ تشیّع و جهان اسلام به ثبت رسید.

فرماندار نیشابور بیان کرد: اهمیت مراسم سالروز ورود امام رضا(ع) در نیشابور به واسطه حدیث گرانقدر سلسله الذهب که به عنوان «غدیریه ثانی» و تداوم راستین آن در فضای جهان معاصر و رسیدن به حکومت صالحین و ظهور حجت حق در پهنه زمین است.

شکوهِ «غدیریه ثانی» برای هفدهمین سال متوالی

وی با اشاره به اینکه امسال هم برای هفدهمین سال مردم و مسئولان نیشابور برنامه‌ریزی متنوعی را انجام داده‌اند، تشریح کرد: روز شنبه ۱۰ تیر ماه ساعت ۵ عصر با گلباران بقعه بانو پسنده و بی‌بی شطیطه مراسم آغاز می‌شود.

وی ابراز کرد: حرکت نمادین کاروان استقبال از امام رضا (ع) به نیشابور از میدان بی‌بی شطیطه به طرف مسجد جامع انجام می‌شود که پس از ۱۲۴۴ سال از تاریخ ورود امام رضا(ع) به نیشابور بار دیگر صحنه‌های باشکوهی از دلدادگی به اهل بیت و بیعت دوباره‌ای با ولی‌فقیه و شهدا در تاریخ تکرار می‌شود.

نیشابور به استقبال سالروز ورود امام رضا(ع) می رود|حضور مردم در این آیین باشکوه برای هفدهمین سال متوالی
رئیس ستاد بزرگداشت سالروز ورود حضرت امام رضا(ع) به نیشابور خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه عکس موبایلی امام مهربانی از ورود کاروان نمادین حضرت امام رضا(علیه السلام )به نیشابورکه هر نفر ده عکس را به شماره ۰۹۱۵۹۵۱۴۵۱۵ در پیام رسان بله تا تاریخ ۱۲ تیر ۱۴۰۲ ارسال که پس از داوری به ده نفر عکاس برتر جایزه دومیلیون ریالی اهدا می گردد.

جوان عنوان کرد: برگزاری پویش روایت ماندگار سالروز ورود حضرت امام رضا(علیه السلام )به نیشابور در رشته گویندگی ونقالی حداکثر سه دقیقه و رشته خوشنویسی همراه با جوایز ارزنده که به پیام رسان شاد به آدرسadmin_pana_ney@تا تاریخ ۱۲ تیر ۱۴۰۲ ارسال کنند.

وی گشایش نمایشگاه عکس شوق دیدار مجموعه منتخب عکاسان در محل نگارخانه کمال الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماز باشکوه و دشمن شکن جمعه در محل بقعه متبرک امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(ع)، شب شب شعر«برمدار نور» در محوطه فرهنگسرای سیمرغ، دومین همایش ملی سلسله الذهب با موضوع امام رضا علیه‌السلام جریان ها و رویکردهای افراطی با حضور اساتید، محققین و فرهیختگان درسالن همایش دکتر سخایی پردیس دانشگاه و نیز شب همایش تجلیل از مادران شهدا و حافظان خردسال قرآن را  از برنامه های مهم با رویکرد بزرگداشت دهه ولایت و امامت و ایام مصادف با سالروز ورود امام رضا(ع) به شهر نیشابور برشمرد.

مقام عالی دولت در نیشابور اضافه کرد: همچنین توسط کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان نامه ای به امام رضا (امام مهربانی ها)، معرفی ایام ، وقایع و معرفی شخصیت آن حضرت در مراکز کانون برگزارمی شود و اداره کتابخانه های عمومی پویش کتابخوانی رضوی شامل قصه گویی، معرفی کتا ، خوانش بخشی از کتاب ، سوالات چهار گزینه ای ، داستان کوتاه و شعر در خصوص زندگی امام رضا علیه السلام برگزار که آثار به آدرس samakpl.ir ارسال گردد همچنین نمایش خیابانی اَبَر عشق نیز در سالروز ورود حضرت امام رضا (علیه السلام )به نیشابور اجرا می شود.

خبرنگار/سید موسی الرضا حسینی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار